Clubs en verenigingen

Op allerlei momenten in de week komen gemeenteleden samen op clubs en verenigingen. Het seizoen start ieder jaar in september en duurt tot in het voorjaar. De precieze einddatum verschilt per club of vereniging. In de agenda is te vinden op welke data de clubs en verenigingen samenkomen.

Kinderen

Op de clubs wordt uit de Bijbel gelezen, gezongen en gebeden. Daarna wordt er geknutseld, geklust of worden er spelletjes gedaan.

Jongens en meisjes van 7 en 8 jaar kunnen iedere woensdagmiddag naar ‘De Wegwijzer’. Dit is een kinderclub die begint om 14.00 uur en duurt tot ongeveer 15.15 uur. Kom jij ook naar deze gezellige club in de Opstandingskerk?

Jongens van 9, 10 en 11 jaar kunnen naar ‘De Goede Ontmoeting ‘.

‘De Goede Ontmoeting’ komt iedere maandagavond samen in de Ichthusschool aan de Cornelis van Ramshorstlaan 3. Deze club begint om 18.45 uur en duurt tot 20.15 uur.

Gezellige meiden van 9, 10 en 11 jaar kunnen kiezen uit twee clubs: ‘Nathanja I’ & ‘Nathanja II’.

‘Nathanja I’ komt op woensdagavond samen van 18.45 uur tot 20.15 uur in de Opstandingskerk.

‘Nathanja II’ komt samen op maandagavond van 18.45 uur tot 20.15 uur, maar dan in de Ichthusschool aan de Cornelis van Ramshorstlaan 3.

Tieners en jongeren

Op deze clubs en jeugdverenigingen worden allerlei onderwerpen behandeld die belangrijk zijn voor christelijke jongeren.

Jongens en meiden van 12 en 13 jaar kunnen op donderdagavond naar ‘Reload’. Deze club komt samen in de Ichthusschool aan de Cornelis van Ramshorstlaan 3. We beginnen om 19.00 uur en eindigen om 20.30 uur.

Jongens en meiden van 14 en 15 jaar zijn van harte welkom bij ‘Rondom het Woord’. Deze club komt samen op dinsdagavond in de Opstandingskerk. Om 19.30 uur beginnen we. Rond 21.00 uur sluiten we af.

Jongeren van 16 tot 19 jaar kunnen naar jeugdvereniging ‘De Brug’. Deze JV komt op donderdagavond samen in De Verbinding vanaf 20.00 uur. We eindigen rond 22.15 uur. Ieder jaar gaan een weekend met elkaar op pad tijdens het Brugkamp. Dat is natuurlijk hartstikke gezellig!

Jongeren van 20 jaar en ouder kunnen naar jeugdvereniging ‘Jehova Nissi’. Deze JV komt om de week op donderdagavond samen in de De Verbinding. We beginnen om 20.00 uur en eindigen rond 22.00 uur. Bij ‘Jehova Nissi’ gaan we ieder jaar op kamp met elkaar.

Volwassenen

In onze gemeente zijn een mannenvereniging en een jongemannengroep actief.

De mannen van ‘Schrift en Belijdenis’ komen tweewekelijks op dinsdagavond samen in de Opstandingskerk. De avond begint om 19.45 uur en duurt tot 21.45 uur.

Er zijn vijf vrouwenverenigingen in onze gemeente.

Vrouwenvereniging ‘Noadja’ komt om de week samen op maandagavond in de Opstandingskerk. De avond duurt van 19.45 uur tot 22.00 uur. Voor de bijbelstudies gebruiken we het blad ‘De Hervormde Vrouw’.

Vrouwenkring ‘Ruth’ komt om de week samen op dinsdagochtend in de Opstandingskerk. We beginnen om 09.30 uur en eindigen rond 11.30 uur. Tijdens de kringochtenden is er kinderoppas.

Vrouwenvereniging ‘Lydia’ komt om de week samen op dinsdagavond in de Opstandingskerk. De avond duurt van 19.45 uur tot 21.45 uur. Ook deze vereniging gebruikt het blad ‘De Hervormde Vrouw’ voor de bijbelstudies.

Vrouwenkring ‘Tabitha’ komt om de week samen op donderdagavond in de Opstandingskerk. De avond duurt van 19.45 uur tot 22.00 uur. Voor de bijbelstudies gebruiken we het blad ‘De Hervormde Vrouw’.

Jongevrouwenkring ‘Joy’ komt om de week samen op dinsdagavond in de Opstandingskerk. De avond begint om 19.30 uur en duurt tot 21.30 uur.